Rödtjut and a hot mess

Sitter hos Danijela nu och pimplar rödvin som om vi var coola, vuxenpoäng till oss. Känns mäktigt att kunna säga att vi dela på en flaksa rött och diskutera livets stora mysterier i vår ensamhet i en trea i Katrineholm. Lyckligtvis ska vi snart vidga våra vyer och gå ner på Harrys och kolla fotboll som de troga suportar vi är.

Tyvärr måste medges att rödvin inte kan mätas med vitt, plus att det blir mycket jobbigare om man spiller. Har hittills lyckats hålla mig ren i Danijelas vita tshirt/jumper/tunika som jag knep från dess hängare men det är nog bara en tidsfråga. Lite jordnötter skulle sitta fint nu på tal om livet.

Vi tog en powernap förut som satt där den skulle, annars hade jag sovit vid det här laget, måste lära mig att hålla mig vaken på kvällarna. Fast idag har jag en ursäkt att va trött då det bjöds på sura godisar igår kväll som man inte kunde säga nej till vilket ledde till en liten uppesittarkväll.  

Imorgon: Nationella prov i engelska B, kommer bli årets händelse, tro mig.

Don't drink and walk stairs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0