Pepparkakor och chihuahuor

Idag hade mormor och jag det årliga pepparkaksbaket. Cissi och mamma medverka dock ej då mor jobba och Cissi påstod att hon bakat några tusen pepparkakor i skolan. Inte alls samma sak enligt mig. Är hundvakt åt Duffy i några dagar också då Gimlings ska byta bostad och det är så klurigt att måla när man har en hund som springer runt benen. Så morfar och hon titta på och sov medan jag kavla som en galning och mormor grädda.
Tyckte sen att te skulle va på sin plats så jag packa in mig och Duffy i bilen och for till Udden där Clara vänta med te-kannan i högsta hugg. Då Clara har en chihuahua, Chivas, och var hundvakt åt Maja, också en chihuahua, blev det ordentlig pådrag. Duffy som inte brukar leka med hundar i sin egen storlek så intensivt var helt till sig medan jag och Clara slog oss ner med varsin tekopp och titta på. Det är verkligen underhållande att se hur de sladdar runt på golvet i jackt på varandra.
Ska snart till min mor och äta mat då jag inte orka laga nått själv och jag betvivlar Duffys matlagningskunskaper. Far min for till Sälen igår för att leka jobb. Han passa på att svänga förbi min stuga jag ska bo i under min vistelse där uppe. Den var röd och vit och jätte söt. Kommer bli kalas!
the killerdog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0