Ljuset är tänt men ingen hemma

Igår kväll satte jag igång med projekt packa kläder. Det var tråkigt. Sprang mellan min garderob och tvrummet som en brunstig älgko som jäktar i fatt en mansälg. Tog även korta pauser där och titta på Beck med pappa när jag tröttna på tömmande av mitt rum. Blev inte riktigt klar igår, konstigt nog, så i morse fick jag paltra mig upp för att tvätta lite och plocka lite mer. Insåg dock att min skidutrustning inte infann sig i min packningshög och att skidorna står i ett annat garage (tror jag). Nåväl, har iaf med mig en jävla massa kläder.

Mamma kom sedan och rädda mig från eländet för att åka till Eskilstuna och titta på Cissis luciatåg på torget. Så jag, mormor, mamma, Julia och Felix trängde in oss i bilen och rulla iväg. Hann precis in för att se häst- och vagnåkningen fram till stadshuset med alla tärnor och lucia i. Sen var allt precis som när Isabelle, Jozephine och jag var tärnor. Lucia kröns, man vinkar lite tjusigt, man sjunger och sen åker man hem och fikar. I år blev det fika hos Gimlings i form av butterkaka, mjuk pepparkaka, pepparkakor, lussebullar samt winegum (för att va lite revulitionerande).
Nu sitter jag och Cissi i Västerås och skriver julkort. På rad fyra i adressfältet på farmors kort börja hon också bokstavera swe.. Jag höjer ena ögonbrynet och undrar varför hon skriver sweden när vi är i Sverige och farmor bor i Eskilstuna? Hon blir nu också osäker på om hon stavar sweden rätt. Tur att google finns så man inte skämmer ut sig. Allt detta sker medan jag skrattar ljudligt åt henne. Ibland sitter inte alla indianerna i kanoten kan man väl säga.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så gott med lussebullar. :P Tycker du att det är okej att man även bakar det efter lucia?

2010-12-15 @ 01:23:08
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0