Dans med penseln

Överväger ett avslappnade bad i kombination med att se en film och inandas rökelse. Helgen startade fint med att jag laga middag till Isabelle, Jozephine-Pilgrim, Fredrik och Cissi då vi skulle ha sleepover här hemma. Sluta med att vi halvdäcka framför Lejonkungen. Sen skulle vi upp kl 5 på lördagsmorgonen för att åka till Karlstad för att dansa Lag-sm. Människan är inte skapt att gå upp så tidigt kom jag bevisligen fram till. Väl framme var det bara att piggna till och börja förbereda sig samt suporta laget. Isabelle och Fredrik dansa Boogie woogie, Ronja och Robert rock, Linda och Andreas bugg och Cissi, jag och Robert ställde upp i dubbelbugg. Josse var vårt överhuvud och lagledare. Vårt lag gick tyvärr inte till final men var verkligen sköj att dansa. Med tanke på att vi (cissi, jag och Robert) normalt tävlar i mycket lägre tempo och mot trios som inte är bland Sveriger bästa så gick det jätte bra, kom 7/10. Nöjd.

Dagen har jag spenderat i en garderob. Moster och morbror är i full färd att fräscha upp sin nya lägenhet så har svidat om till målarkläder och ståt och målat det resterade. För min del insidan av en garderob. Vilket resultat, helt fantastiskt. Sen när vi skulle hem tog Cissi och jag min bil vars koppling krånglat lite på morgonen, något jag trodde berodde på kylan. Det berodde inte på kylan. Halvvägs hem sluta kopplingen att fungera och det gick inte att lägga i en växel över huvud taget. Fick snitsigt rulla in på en väg med den fart jag hade och ringa fadern. Så där står min bil nu i väntan på bärgare för att sen åka till bildocktorn. Tur man älskar att gå i -20 istället för att ta bilen. Ber till gud att den fixas innan jag måste fara till bergen. Orkar inte göra en Gustav Vasa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0