Tårta. Någon?

Imorgon är det någon som tar studenten. Skulle kunna vara jag, vilken grej. Igår var jag, Danijela, Simi och Erika en sväng till Norrköping för att fira med deras student lite, trodde vi i alla fall. Börja fint med att när Erika och jag ska åka taxi till dit där de övriga två befann sig hörde chaffören fel adress och åkte till andra sidan stan. Så där stod vi och bara, det här kan inte va rätt. Så när vi insåg problemet fick taxiföraren gott plocka in oss i bilen igen och ta oss tvärs över stan till dit vi egentligen skulle. Smidigt. Sen tänkte vi att kl 22 var en bra tid att bege sig till Otten och Hugo. Det var tämligen en dålig tid. Eller hade nog inte spelat någon roll när vi kommit för det var så fruktandsvärt mycket folk. Jag och Erika stod i kö utanför Hugo i ca 3timmar innan vi omkring halv 1 gav upp och insåg att vi kommer inte komma in och då var det för sent att ställa sig i den lika långa kön till Otten där Danijela och Simi befan sig. Lyckligtvis kunde Göran komma till undsättning och hämta hem oss för vi orka inte vänta till 4 tåget. Spännande kväll.

Ikväll är det lövning av flaket som är högsta prioritet. Ska åka hem till Viran omkring sju och leka estetisk och se till att allt funkar och blir bra. I väntan på det gör jag syster sällskap då hon står på golvet och bakar min studenttårta. När vi bestämde att hon skulle göra det tyckte jag att 4 våningar lät lagom. Det kommer bli tårta över. Vi räkna på att det understa lagret kommer räcka till typ alla, och då finns det 3 våningar till, som lyckligtvis är mindre. Tur att vi inte fick för oss att använda hela ställningen, då hade det funnits ytterligare en våning som är sjukt stor, haha.

Om man inte hör av mig på någon vecka nu så är jag borttappad och förlorad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0