7-16

Denna dag som börja så bra utvecklades snabbt till något i klass med en möglande ananas (har snart en sådan i kylen). Dagen började så fint med lite skönsång till raggae och Beatles som hyllades till det vackra vädret varpå jag vandra hem till Danijela där jag hade lämnat bilen över natten. När jag rundar hörnet vid kemtvätten får jag se bilarna som står parkerade på samma sträcka som min egen, de har en vit lapp på rutan. Jag ber en tyst bön att det är reklam från en pizzeria eller något annat trevligt. Ser min egen bil och tänker att nehe ne, det här är nog ingen reklam. Har nu fått ytterligare ett vuxenpoäng genom min första parkeringsbot, hurra. Det visa sig att på tisdagar mellan 7-16 får man inte parkera på den sidan gatan av någon outrgundlig anledning, misstänker snöröjning. Detta blev som körsbäret på moset på en annars lite tajt studentbudget.

Väl i skolan som börja kl 13.15 får vi tillbaka våra resultat från engelska nationella, och nehe ne. Det gick inte så bra som jag hoppats på. Jäkla gramatik och stavning som ställer till det för mig. Och sen var den skoldagen slut, 20 minuters lektion på hela dagen. Sköj. Tur att man kan sysselsätta sig på egen hand.

Borde skaffa mig ett husdjur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0