En kall buss tack med photoshop till kaffet

Dagen präglades av en lite av man kan kalla onödig skoldag. Kom till skolan, photoshopa en bild av Felicia i några timmar. Satt och skratta åt busringningar på youtube. Hade samhällskunskap lite halvhjärtat då diskutionen angående utklädnad under skolans dag var mer intressant. Fick en hisklande cykelfärd på Louise pakethållare ner till stan där jag stötte på Kristofer för att sedan se fram emot en lugn och stillsam bussfärd hem. Och för mig som gillar att basta var denna bussfärd något i särklass. Älskar länstrafiken som har bussar utan fungerande ac i trafik en dag som denna. Väl framme i Julita får jag ett varmt, höhö, välkommnande av mormor och Duffy som efterföljs av saft, glass och fika på mormor och morfars altan. Kommer bli burka i sommar.

Tänkte att en brunbränd rygg också skulle göra sig till min balklänning så jag ut med fild, dator, engelskaläxa och jycke på gräsmattan och stekte på lite. Aj. Min hud var visst van vid snö och -25 grader och inte tvärtom.

Har nu också bokat flygbiljetter till och från Kos i sommar med stor hjälp av min gudfar. Tur att någon tog tag i det hela så jag slapp fria till en grek och stadga mig efter sommaren. Får en övernattning i Helsinfors på hemvägen också. Jag som avskyr att äta själv, gäller i synnerhet buffé, kommer få det tufft när jag ska entra furkostmatsalen innan flyget går till Stockholm. Cissi och jag kom fram till att jag ska ta med ett gäng tjocka böker så jag ser grymt upptagen och viktig ut för att underlätta situationen.

Misstänker att det spökar. Duffy skäller mot väggar och tak. Spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0