Sweet Chili Dag

Igår var dagen. Dagen som inledde studentveckorna genom sitt rikliga innehåll av Mplo3, Thats 70' show utklädnad, kreativa lekar i skolan, Safiren och framför allt, vi satte på oss mössorna.

En alldeles perfekt dag som då börja med att hela klassen samlades hemma hos Felicia för att byta om och inleda dagens festligheter varpå vi gick till skolan där våra 2or anordnat mösspåtagning delux med stort angagemang. Vi blev antagna att få tävla om det hedersvärda priset en fika på sultans för hela klassen. Irroni eftersom Robin går i vår klass. Jag deltog i kräkstafetten och någon form av förnedrande springtävling med gott resultat. Tyvärr börja det ösregan under sista tävlingen så alla rusa in och vi fick flytta mösspåtagningen och alla nomineringar till aulan. Vår klass fick också pris för en av de snyggaste studentkalendrarna och Viran fick ta emot ett pris för roligast smset till läraren. Lyckligtvis sluta det regna så vi kunde gå ut och sjunga studentsången, eller iaf göra ett försök till det hela, varefter mössorna åkte på. Därefter trände vi in oss 11stycken i en bil, drog ner på stan och fortsatte dagen med glasskrig på Mc Donalds och fest på Safiren. Tyvärr börja det ösregna på kvällen också så när jag skulle vandra hem till Felle fick Adam följa mig med ett paraply. Vi höll på att frysa ihjäl, kort klänning, shorts och skjorta var tydligen inte tillräckligt för att hålla en acceptabel kroppstemperatur.

Vakna upp imorse i Felicias brors säng med vad som känndes som ett blåmärke i pannan. Kom fram till att mössan är boven i dramat. Drog sen hem till Danijela och hämta alla kläder jag övergivit och gick ner på stan och köpte morsdagpressent till lilla mammsen.

Nu sitter Ellen, Anna, Cissi och jag och tittar på Eurovision song contest trotts att jag tänkt bojkotta det pga Sveriges misserabla insatts. Vi tröstäter chips och toblerone som komplement. Vi hejar nu iaf på Serbien. En sån fantastisk karl som framför låten. Man kan ju inte bli annat än kär!

Sweet Chili chips är något jag rekomenderar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0