En dag med mer strössel, tack

Hallelulia, nu är min studentklänning, löshår och balklänning införskaffade. Nu kan jag gå ut skolan med huvudet högt. Eller åtminstonde i fina kläder, halva inne. Studentklänningen blidde en vit liten godbit från Zara i Stockholm som mamma och jag hade flytet att finna i första affären, rutinerade shoppare. Löshåret fick Taj Mahal stå för, kommer förhoppningsvis få till en riktigt tjusig balfrisyr nu. Eller jag och jag, Isabelle frå stå för den biten. Införskaffade också ett par riktigt gedigna shorts på Beyond Retro som jag kommer skrida runt i i sommar. Ett par brunbrända ben bara så har jag looken.

Den här veckan är jag Duffy-vakt och det är ack så mysigt! Vakna imorse av att min näsa blev rentvättad och försökte gömma mig i kuddarna men fick då ett bakhuvud upp i det fria som blev ett lätt mål får henne så då var det bra att bege sig ut på en liten promenad. Vi tog också en sväng in till stan idag för att träffa Ellen och avnjuta det fina vädret och en mjukglass från Jöjjes. Var ett jätte sött pansionärspar som var så faschinerade av Duffy när vi stod i kön och bara ville klappa på henne och fråga ut mig om ras, ålder osv. Ska börja gå ut med henne oftare och se om hundtricket verkligen fungerar. Idag lyckades jag iaf fylla kvoten av småbarn och gammla. Yes!

Någon som har Mark Dolands telefonnummer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0