Blackorange med ett stänk av maj

Maj, en ack så trevlig månad att leva i. Firade att vintern är slut genom att i fredags på valborgsmässoafton kalasa till det lite med ett besök på Statt. Började kvällen med att dricka lite öl med Louise, Johanna och deras respektive med flera för att sedan träffa Felicia och ta ett varv i killarnas ascoooooola van och tuta på folk. Sluta också med att Louise och Johanna tog årets första dopp, applåd till dem. Vi fortsatte sen hem och kolla läget i Nicklas lägenhet där det festades och gick sedan till statt. Beröm till Erik, Oskar och Adam som ordnat det så fint med blommkrantsar och allt, nöjd! Tyvärr var bussen tvungen att avgå 01.30 så missa sista timman av festen vilket känns lite tragiskt, men det fick det va värt för de timmars sömn jag fick när man väl kom hem.

För kl 9 vakna man ju naturligtvis av solen och kunde inte somna om plus att det var då dags att paltra sig upp för att göra sig lite fräsch för att köra till Gnesta. Gnesta av alla ställen. Men i Gnesta ligger ett slott som det tydligen skulle hållas bröllop i som ville ha mat serverad. Så Cissi och jag ryckte in och gjorde ett strålande jobb. Höll på att skratta ihjäl mig när jag skulle ta upp barnens beställningar av drick när en av de minsta ungarna, en lite pojke i röd sidenväst ber om en Blackorange. Tänkte att här börjas det visst i tid, ta en grogg när man är 3år. Visa sig sen att han ville ha ett glas med 50% fanta och 50% cola, haha.

Sov sen kvar på slottet eftersom vi jobba mellan 15-02 och jag var inkompetent att köra hem efter det passet så på morgonen fick vi hotellfrukost, tack gud. Fick mig ett gott skratt där också när några ungar stod vid juicepressen med sin far och drog skämt som "känner du dig lite pressad pappa" eftersom fadern inte riktigt förstod tekniken i att pressa. Älskar humor.

Ska knyta mig nu då det är skola imorgon och vi ska bygga vår fina djurutställning. Den kommer bli så fin så folk kommer inte tro sina ögon. Mplo3 är ena riktiga esteter och hantverkare.


Sheena is a punk rocker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0