Askungen visste vad hon tala om

Vad är väl en bal på slottet? Jo, den är fantastisk! Igår var det bal på Hedenlunda slott för oss som tar studenten 2010 och baler tycker jag man borde ha oftare. Så himla roligt att se alla så fina och engagerade i hela kalaset.

Dagen börja glatt med att Duffy var morgonpigg och tog en promenad i sängen, en timma innan jag ämnat vakna. Gick ut och hon uträtta både nr1 och nr2 till min lycka. Jag går in, väcker Cissi, sätter mig i badkaret för att raka mina lurviga ben dagen till ära. Och vad händer. Duffy sätter sig på mattan och skapar en gul fläck och som om inte det var nog, en liten hög bredvid badkaret. Hur mycket kan en hund rymma? Ska skicka en räkning till moster för tvättning av mattor. Isabelle kom snart nog hit för att tillreda mitt hår som krävde 2h arbete, min rygg uppskatta inte den procesen. När det var till enda kom mormor och morfar hit med kamera i högsta hugg och fota lite medan jag försökte stoppa i mig macaroner och veggiebullar i samma veva. Åkte sen till stan för att träffa min karl för kvällen, Tommie och de övriga från klassen.

Väl vid Hedenlunda mingla vi som aldrig förr, beundra alla som var där, åt, drack vin och champanj, dansa vals och var allmänt snygga. Hade en jätte trevlig kväll verkligen!

Idag var det aningen tungt att ta sig upp ur sängen, lyckades inte fören omkring halv två varpå jag värmde sängen lite till och kolla på film tills pappa och Cissi kom hem efter att ha inhandlat blommor som jag tydligen skulle va med och plantera. Gjorde en heroisk insatts genom att åka skottkärra, dricka cola, va moraliskt stöd och ta bort spindelnät med en borste. Det där med växter har jag verkligen god hand med.

Puss och nyp i stjärten








Kommentarer
Postat av: Louise

eftersom att ingen läser din blogg får väl jag ta på mig att skälla ut dig för den fruktansvärda stavningen av champange ;)

2010-05-24 @ 16:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0