En sann naturbegåvning, i allt

Igår och idag kom jag till insikt att jag borde gått bygg eller målarutbildning. Jag är ju en naturbegåvning. Cissi och jag drog igår igång project gör om i lilla hallen. Den dåvarande tapeten var inte så grann då den var mönstrad mer färgglada pänselskvett av färg matchande ett röd/brunt plastgolv. Väggarna var pyntade med torkade eterneller, speglar, nyckelskåp, en jätte fin igelkottshängare för nyckelband (jag hade gjort den själv) och lite av varje som vi ansåg kunde få bytas ut. Så igår åkte pappa, Cissi och jag till stan och införskaffa färg och diverse målartillbehör. Sen var det bara hem, tejpa alla lister och dörrar och börja smeta färg. Och vilket resultat, vilken förändring. Hallelulia.

Sen var det ju möblerna. Även om jag ansåg att min igelkottshängare hade nått speciellt och magiskt över sig så dög det tydligen inte. Så Ellen, jag och Cissi packa in oss i bilen och åkte till IKEA i Örebro. Blev en byrå, ramar, lampa x2 och klocka. Väl hemma förvänta vi oss att med pappas hjälp skulle det gå rätt kvickt att bygga ihop allt. Gick så lagom fort. Jävlar va skruvar och lösa trädelar det medföljde. Gjorde en insatts med att spika men efter diverse klagomål på att jag spika för långsamt (tss, långsamt?) och snett (ja, för ni stressa mig?) övergick jag till musikansvarig och att klura vilka kort jag ska sätta i ramarna. Jag har jätte bra ideér i mitt huvud på lite olika motiv men hela tiden tjatar lillasyster om att motivet ska va på henne. Kom överens om att vi gör varsina bidrag så får vi se vems som blir bäst, mohahaha!

Får bli en bild när vi är klara så man ser den markabra skillnaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0