Tvättmaskiner som förminskar och garderober som äter

Tänkte skryta lite om att jag blivit en sådan fantastisk hemmafru som plockat tomater, diskar, damsuger, handlar osv. Gör nästan alltid det där i alla fall. Sen kom dagens tvättning som ett litet slag i magen. Tänkte att mina lakarn behövde tvättas och trycker in dem i maskinen och startar den på 60grader varefter jag tumlar allt. Sen är det dags för nästa tvätt som jag ska köra på 30grader som absolut inte ska tumlas. Märker dock till mitt stora förtret att en jumper från tvätthög två smitigt med lakarnen och nu gått från normal storlek till en något mindre. Suck.

Får trösta mig med att jag fick en kavaj av min mor idag för att jag följde med henne till stan och fixa lite. Fick också strumpor då min garderob ätigt upp alla mina så har inte haft mer än ett något enstaka par sen i våras. När vi var i Italien i sommras blev jag mobbad för att jag tagit med mig tre separata strumpor då deras bättre hälft saknades. En hög, en låg och en blå.

Imorgon blir det sälen över dagen för att se om ett jobb kan gå att fås. Ska hålla varenda kroppsdel jag är kapabel till och hoppas på det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0