veckan.

Sitter hemma i Julita igen efter en vecka i Göteborg. Har ansträngt mig och packat upp mina kläder och smink, en stor kram till mig själv som gjorde det direkt och inte lät väskan stå i en vecka eller två. Det faktum att i princip hela packningen ligger i en "tvätthög" på mitt golv vill jag gärna bortse från. Lovar att ta tag i det imorgon om inget viktigare kommer emellan. Så som en middagsbjudning hos Amanda kl 17 kanske? Vill också poängtera att det faktum att min syster dumpar kassar (närmare bestämt 4stora IKEApåsar) i mitt rum fulla med hennes mindre använda kläder inte gör rörigheten mindre där inne. Varför de hamna där kan jag inte ens spekulera i. Och jag var bara borta en vecka. Så allt stök beror inte på mig, på heder och samvete.

Veckan i Göteborg har innehållt lite av varje. Shopping, fika med fantastiska vänner, Liseberg, utgång, mys och förhållande. På shoppingfronten (borde lämnat visa-kortet hemma. Nu ligger det iofs kvar i gbg så är ju halva inne) blev det ett par trevliga höstbooths från Tiamo, en handväska från Gina Tricot och en blus/skjorta/klänning från Myrorna. Sicka kap! När det kommer till kafferep hann jag med att träffa Louise som jag inte träffat sen studenten. Vi strunta i kaffet och tog en öl istället men det hindra oss inte från att föra gedigna konversationer. Sen blev det sen lunch/tidig middag med Lovisa för att skvallra om vad som hänt sen Grebbestad. När det kommer till Liseberg strunta jag och Robin att åka karuseller utan körde racingspel i spelhallen, vann en jättestor Marabou och titta på en bondemarknad istället. Precis lika nervkittlande. Besluta oss också för att göra vårt förhållande riktigt. Vi är nu "i ett förhållande med" på facebook, kan man tänka sig. Gjort allt ett par förväntas att göra: frukost på sängen, myskvällar med film, pizzamiddag, ätigt upp pizzan dagen efter och jag har vart hemma och städat medan karln vart på jobbet. Detta är slående, jag och Robin som älskar svenssonlivet. Men är mycket nöjd iaf!
Är någon mer som uppskattar min nya väska. Klädsamt.
:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0