två veckor kvar!

Håll i hatten, nu är det bara 14 dagar kvar till jag anländer till Sverige igen. Har alltså redan vart här i 2.5 månader vilket jag sjäv känner mig lite chockad över och tiden har riktigt rusat iväg. Men det ska bli ack så skönt att komma hem och träffa alla igen. Kommer göra en rivstart med att Robin kommer och hämtar mig på flygplattsen och sen sover vi på hotell i Stockholm fram till lördag. På lördagen kommer mamma, Cissi, moster Helena och kusin Isabelle upp och vi ska göra stan på dagen och sen blir det Dirty Dancing-musikalen på kvällen. Sen blir det hem till Julita på kvällen och sen träffa pappsen, mormor och morfar, farmor, alla mina kära kamrater (förutom Viran som fått för sig att flytta till Island en vecka innan jag kommer hem) och bara bli av med jetlegget. Sen blir det Göteborg och arbetsintervjuver om jag har turen på min sida och sen blir det jobbjobbjobb!

Sitter nu och gör lite allmän packning inför vår roadtrip imorgon samt gör någon form av nytta, så som att städa. Det här med att packa är verkligen vansinnigt tråkigt, finns liksom inget slut på det. Alltid är det nått man glömt eller något man packat ner som kan tyckas onödigt. Sen när väl resan är slut ska man packa ur skiten igen och för min del bara in med det i tvättmaskinen och sen åker de ner i stora resväskan igen. Och sen packa upp, igen...


Vår resplan för kommande vecka är något liknande som följer:

  • Vi beger oss imorgon bitti och tar sikte mot Crowdy Bay National Park där det blir lunch och sen tar vi oss upp till Port Macquaire och sover där. Detta är en tripp på ca 25mil.
  • Dagen efter tar vi sikte mot Byron Bay för lite strandupplevelser och mys. Upp hit är det ca 40mil.

  • Efter detta blir det lite luddigt angående om vi ska stanna i Surfers Paradise och Brisban i någon dag eller om vi ska ge oss på resan upp till Harvey Bay direkt (50mil) till Paddys moder och stanna där ett par dagar och sen åka ner till Brisban och fira Katerinas 21års dag som är nästa lördag innan vi beger oss tillbaka till Newcastle. Får se vilket vi beslutar oss för, beror nog lite på vädret också, inte superskoj att va på stranden om det regnar.

Sen kommer den här reseplaneringen naturligtvis inte funka. Vi kommer göra allting annurlunda och tidsplanen är troligtvis helt absurd men alltid bra att ha någon form av plan haha.

Efter denna netta tripp på 200mil kommer det bli skönt att komma hem till lilla Sverige igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0