Påskafton

Glad påsk! Denna påskafton bestod inte av mormors mat, påskägg, släktmys med familj och pojkvän eller påskkärringar som ringer på dörren. Nej, istället blev det en utflyckt till Anna Bay tsm med Katerina och Felicie för att ligga på stranden och kolla på sandöknen som är belagd bredvid. Stranden var välokuperad av turister och bilar så var väl inte jättevackert men när man bara ligger och blundar insmord i olja så spelar det inte jätte stor roll då man ändå bara ser insidan på ögonlocken. Men efter solningen tog vi våra grejer och trava ut i vad som ser ut som en öken. Är sanddyner så långt ögar når med vit finkornig sand som man kan ge sig ut i med kamel, häst eller safaribil. Vi valde att ta till fötterna och gå upp en bit och ta massa bilder. Oturligt nog dog min kamera redan vid stranden, Felicies kamera dog efter att vi hunnit ta en del bilder i sanden och Katerinas kamera fick avsluta projektet men dog på bussen medan vi kolla på bilderna. Alltid bra att ha med sig för många kameror än får få.

Väl hemma upptäckte jag att en tredjedel av öknen följt med mig hem så blev till att sandsanera alla kläder, kameror och dylikt. Avsluta kvällen med en skål havregrynsgröt med kanel och socker, en tämligen ovanlig påskmiddag men fick duga.

Den 14e april åker jag, Katerina och hennes kompis Pati (tror han stavar så) på en roadtrip, äntligen har vi tagit tag i det hela!! Planen är att packa in oss i hans lilla lastbilsliknande sak, köra upp för Guldkusten, Brisban, upp till Harvey Bay och hälsa på hanns familj, kanske åka upp till Agens Water och hälsa på Ziken och sen köra hela vägen tillbaka. Är en tripp på ca 1075km enkel väg så lär bli borta i 7-10dagar så vi hinner stanna en del på vägen och va turistiga. Ska bli så himmla roligt! Och sen efter det är det bara 3 dagar kvar tills jag åker hem till Sverige, herregud vad tiden har gått fort.

Anna Bay



Så gulliga! (man ser öknen i bakgrunden, ända bilden jag har på den här kameran..)

Fler Bilder från öknen kommer när jag snott de andras minneskort och fört över bilderna till min dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0