Kläder och bajs

Igår brände jag min veckolön på kläder och det känndes bra. Har inte investerat i materiella ting på länge så kännde att det var dags. Men nu efter detta ska jag börja spara så jag kan åka på lite utflyckter och göra roliga saker. Har planerat att åka till Sydney nästa lördag-måndag och vara lite turistiga och sen får vi se vad det blir efter det. Är bra sugen på att lära mig surfa eller ta upp dykingen igen osv. Får se hur det blir. Känner att det vore skoj med en paus från barnpassning i några dagar.

Idag har det bara handlat om barnen. Det har vart skjuts till skolan, måla med vattenfärg, göra middag och torka bajs. Detta bajs. Hur är det möjligt för ett barn att tillverka så mycket avföring på en dag? Höjdpunkten var när Alex gör ett förskräckt skrik, springer efter Edie och jag hör hur hon muttrar innifrån badrummet. Tydligen har Edies trosor mystiskt försvunnigt vilket gör att om det sker en olycka kan bajset spridas vint för våg över hela huset utan att man hinner reagera. Hoppas vi hitta allt annar blir det en kul upptäckt för någon stackare.

Imorgon är vi lediga minus en halvtimme på morgonen och min timma på mammabebis-pilatesen. Får se vad vi hittar på imorgon. Kanske en dag på stranden?

Blidde ett par tygskor, flippflopp, två blusar/tunikor/skjortor, linne och chockrosa kavaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0