Strand

Igår var jag och Alex ute en sväng på kvällen för att se hur området ser ut samt ta ett glas. Det hela resultera i att man kom i säng omkring ett-två. Klockan 6, vilket jag förutspåde, hör man en liten leksakskundvakn köras in i väggarna, klossar som byggs och glada morgonpigga barn som sucktar efter uppmärksamhet och frukost. Det är rätt svårt att sova sig genom det trotts en stor kudde över huvudet som ett tappert försök att dämpa ljudet. Så jag och Alex drog oss hur sängen omkring åtta och hjälpte flickorna packa då de ska sova hos sin pappa inatt varpå vi blev ledga hela dagen. Och jag som har bestämt mig för att bli solbränd denna resa proppsade på att vi skulle ta oss till stranden och steka och plaska i havet vilket vi gjorde. Kan med glädje säga att jag fått yttepyttelite färg (om man inte räknar med näsan, den är numera i nyansen mycket röd) och vi har badat i havet. Jag kan förså att detta är landet där surfare trivs för oj va vågigt det var. Var en utmaning att komma i vattnet utan att få dem över sig och en ännu större utmaning att hålla kvar bikinitrosorna så de inte slets ner pga vågen. Tror de övriga badgästerna hade fått en chock av att se en stor vit rumpa sticka upp ur Stilla havet.
Ikväll ska Alex, Lisa och jag förmodligen ut och äta så hon kan visa oss runt lite mer samt göra något som ger vuxenpoäng, eller åtminstonde avkoppling, som att äta middag utan matkrig.

Kommentarer
Postat av: Viran

Fy fan vad bra du har det. Som sagt - du måste se till att fylla ut bikinin så slipper du sånna problem.

2012-02-05 @ 22:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0