Utflykt!

Vilken otroligt mysig dag. I tolvsnåret blev jag upphämtad av barnens farmor och farfar som tog mig med ut till deras avokadofarm, ca 30minuter utanför stan. Va så himmla mysigt att besöka landet och se massa avokados dinkla från träden som gröngula julgranskulor. Fick även smaka deras egenodlade pecannötter och någon annan skum nöt. Skulle verkligen vara en trevlig sak att odla, nötter. Efter husesynen tog jag och farmorn bilen och åkte en bit till ut till kusten där det fanns någon liten trevlig turistbåtby av något slag. Där fanns även ett berg som hon föreslog att vi skulle ta oss upp för, var någon turistgrej. En kilometer upp skulle man, något jag trodde jag skulle ta mig an med bravu, men tydligen är det jobbigae att gå upp för ett berg istället för 1km rakmark. Men får slå ett slag för motion. Väl uppe var det mödan värt, en helt fantastisk utsikt!
När vi väl tog oss ner satte vi oss på en av restaurangerna och hon bjöd mig på en lunch. Tänkte att fish and chips skulle sitta fint efter min bergsbestigarprestation varpå jag bjöd på cocosnötsorbe till efterrätt. Man måste kompensera kaloriförbränning med kaloriintaget.







Kommentarer
Postat av: Clara

men herreguuuuuuuuuuud vad fint det är! och vilken gullig farmor :)

2012-02-15 @ 11:00:10
URL: http://clauwra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0