Dagen innan

Det här med att uppdatera samma dag som aktiviteten ägt rum är bra trixigt, är alltid så trött på kvällarna. Men tänkte iaf göra en kvick uppdatering om gårdagen.

Igår fyllde Ella 6år så var paketöppning på morgonen. Hon fick bl.a. en dockvagn i trä som gör sig väl hörd när den rullar på golvet och som kommer bli en utmärkt väckarklocka i framtiden. Av mig och Alex fick hon en pysselbok och en ring som hon genast akivera sig med. När ungarna sen åkt till skolan tog jag mig till pilatesbebisarna och sen snabbt hem igen så jag och Alex kunde ha lunch och sen gå på en utflyckt i staden. Tog oss till det så kallade Penistornet (tornet ser uppenbarligen ut som ett manligt könsorgan) som är ett torn nere vid hamnen som man kan gå upp i där man har en fin utsickt över vatten, stad och allt däremellan. Kul att gå på lite sightsing i staden ibland. Väl hemma tog vi en joggningtur, vi har gett oss tusan på att gå ut minst 5dagar/veckan och springa och göra olika mag- och rumpövingar. Ska försöka slippa vassen iår, är så marigt att alltid trängas där. Men för att kompensera springningen tog vi oss sen ut till Monkey Monkey Monkey som är en restaurang/café för att möta Felicié, Katerina och två av hennes kompisar som vi träffa på modevisningsfesten för snart två veckor sen och ta något att dricka. Jag proppsa på att jag ville ha ett glas vin men det finns tydligen regler här att om man är på en restaurang får man inte dricka alkohol om man inte har något att äta. Lyckades övertyga dem om att en macaron (liten kakliknande sak) minsan räknas som måltid så de gick med på att servera mig ett glas om jag åt upp den haha. Mellan kaffesörplandet, vinpimplandet och kakätandet bestämde vi också att på lördag åker vi till Sydney allihoppa och går på någon karnevalgrej och upplever storstaden i all sin prakt, äntligen!!

Idag har det bara bjudigts på barnpassning så inte mycket att uppdatera om och desamma gäller imorgon. Over and out.

Födelsedagsbarnet

Utsikten från Penistornet

Ett glas vin och en macaron är en ljuv avslutning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0