Första dagen!

Har nu kommit fram till Newcastle där jag ska spendera de kommande tre månaderna och allt verkar toppen! De tre flickorna jag ska ta hand om är supersöta, Alex, den andra au pairen, är jätte trevlig och mamman är väldigt snäll. Kommer nog bli bra det här.
Flyget hit var lite småsegt, 30h i ensamhet var kanske inte det mest stimulerande jag gjort i mina dar. Först två timmar för att flyga till Pris där jag fick snabbt som attan byta plan för att flyga til Kina. Lyckligtvis var det ett fint plan och jag fick en liten tv-skärm på sätet framför så jag kunde spendera de 11h där med att se på film. Dock hade inte planet från Kina till Sydney den förfininge så de 9h fick roas med att stirra in i ett nackstöd. Väl framme höll jag på pinka på mig då jag suttigt och kollat på gränsbevakarna Australien och där sätt hur de skickar tillbaka folk som har fel visum, farliga saker i bagaget osv. Naturligtvis var inte mina mellannamn ifyllda i visumet (något de sa att de hade ordnat) så de tog mig åt sidan för att kolla upp det. Lyckligtvis var det två jättesnälla som fixa det och sa att det inte var några som helst problem *puuh*. Dock ställde de en massa artighetsfrågaor medan de fixa visumet, typ vad ska du göra, vart ska du bo osv. Ska här tillägga att jag bara har turistviisum och inget arbetsvisum vilket gjorde mig liiite svettig. När de sen skulle kolla mitt bagage för att inspektera mina joggingskor på jackt efter lera så får jag inte upp låset på väskan. Aningen pinsamt och tror han som tulla mig såg hur stressad jag blev. Han var lyckligtvis ockå jätte snäll och sa att det var ingen fara, han kunde knippsa upp låset. Så han fick en titt på mina skor, inklusive resten av mina saker som rammla ur väskan, och var så glad så och lät mig komma in i landet.
Imorgon vankas promenad i parken med flickorna och om vädret tillåter, förhoppningsvis lite bad! Jag har gett mig tusen på att bli brun så ska också försöka sola lite mellan varven. Återkommer med bilder imorgon då jag inte hunnit knäppt några än.

Kommentarer
Postat av: Viran

Åhhhh vad roooligt....!!! Lycka lycka lycka till!

2012-02-03 @ 14:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0