Torsdag

Jäkla jetleg alltså, ger sig ju inte! Har nu vart här en vecka och är fortfarande sjukt trött på kvällarna och måste gå och lägga mig straxt efter barnen. Men imorgon ska jag ta mig i kragen och hålla mig vaken hela kvällen då vi ska ha hit två andra tjejer på middag. En av dem har jag aldrig träffat, är dottern till Lisas bekanta. Sen är det Felicie, den andra au pairen från Belgien, så är ju genant om jag tvingas slänga in handduken kl 10 redan. Planen är att vi ska ha middag här och sen kanske gå ut en sväng, får se vad vi hittar på för trevligt. Skönt med lite omväxling från torka näsor och släpa in ungar mot sin vilja i badrummet så de tar sitt kvällsbad.
Idag har jag för övrigt tagit barnen till och från skolan på egen hand för första gången. Är en jäkla process må jag säga. Först måste man köra till tåget, sen hoppa på det och åka ca 30min. Väl framme får du vänta 10-15min på skolbussen upp till skolan. Där får man snabbt som ögat lämna av ungarna vid respektive hus då man endast har 10min på sig tillbaka till tåget, då till fotts. Dock tar det 20min att gå och då i powerwalktakt så säger sig självt, det går inte. Så då får man hoppa på ett tåg som går åt fel håll, åka några stationer till endstationen där tåget vänder tillbaka mot rätt station (det stannar inte på skolstationen, det är därför man får åka tillbaka först). Hela rutten tar omkring 2h att slutföra. Och sen hinner man hem 2-3h innan du ska tillbaka igen och hämta hem dem och göra samma grej igen. Tur att vi är två som delar på detta uppdrag inklusive föräldrarna, hade vart sjukt tröttsamt annars.
Ska fota huset någon dag samt området så man får en inblick i min tillvaro. En bild säger ju mer än tusen ord.

*pusspuss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0