Bränd och bullar

Svensk sommar? Ja jag tror det svenska regnet har emigrerat till Australien för hujuj vad det regnar. Inte en solstråle på hela dagen, bara monsunregn. Tror iofs det var bra att jag inte kunde komma i kontakt med sol då resultatet efter gårdagens strandvistelse resultera i lättare bränskada. Eller brännskada är en överdrift men har ytterst tydliga linjer mellan vitt och rödbrunt samt viss sveda. Så för att få dagen att gå tog jag initsiativet att baka kanelbullar och bringa en svensk anda som grädden på moset tll regnet. Gick hem hos alla som förtärde en bulle så kan känna mig stolt. Var dock en nagelbitare om det skulle bli ätbart då första degen fick slängas då jästen inte fungera (de är tydligen omöjligt att få tag på färsk jäst här men hade turen att få en bit från en butik som hade fryst färskjäst, vilket inte fungerar) så i andra sattsen blev det torrjäst. Sen är inte heller pärlsocker något som tagit sig över havet så fick garnera med strössel i vackra kulörer.


Imorgon blir det Sydney och stannar till måndag kväll, ska bli så skoj. Hoppas bara vi hittar ett hostel att bo på annars blr det improvisation haha.

Rosa goes Strand


Kanelbullar in my heart

Kommentarer
Postat av: Clara

snygga bullar, höhö! :****

2012-03-02 @ 17:27:54
URL: http://clauwra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0