Weekend

Har ju inte uppdaterat sen helgen vilket är förargligt då det finns mycket att berätta. Åkte på en weekend med familjen plus fem andra familjer till en campingplatts ca två timmar utanför Newcastle. Där var tanken att vi skulle spendera otaliga trevliga timmar med bad, mat, lek och avslappning vilket var mycket uppskattat av alla. Första kvällen gick mest ut på att packa upp, äta pasta, bada i poolen och mysa framför Sherek. Lördagen började glatt omkring halv sju på morgonen när barnen vakna upp och börja leka. Jag som då dela rum med de två äldsta hade problem att inte delta i detta uppvaknande så det var bara att ta tag i dagen. Dock var det regn i luften denna dag men det hindra inte barnen från att bada i poolen och när monsunregnet satte igång tyckte de bara det blev ännu roligare. För oss påklädda stackare med elektroniska grejer samt kameror i händerna tyckte dock detta var en mindre lyckad förteelse. Fick istället bli mys inomhus tills regnet upphörde. Blev sedan grillning på kvällen vilket i mina ögon är signaturen för en lyckad semester. Söndagen blev mer bad, promenader vid stranden samt sjön och annat trevligt. Såg också för första gången en levande, fri, varan under söndagen. Var på väg till stranden vandrandes en sjukt smal stig bland massa buskar när jag ser i ögonvrån hur något rör sig och jag i ren förvåning ställer mig på stället hoppandes och skrikandes. Lyckades skrämma iväg varanen innan jag han ta en bild samt skrämde nästan iväg alla ungar med mitt skrikande. De är sjukt stora de där djuren, måste vart över en meter. Efter denna upplevelse var semestern slut och vi begav oss hem igen.

Kom nu precis hem från mysträff med Katerina som inkludera milkshake, kaka och glass. Ikväll strunta vi i allt vad badsäsong heter. Börja också planera på en eventuel resa vi ska göra i slutet av april upp längs Guldkusten!!

En bild säger mer än tusen ord. Här en som talar om stämningen i bilen mellan varven haha

Campingplatsen

<3

Ljuvlig strand

Kommentarer
Postat av: Clara

oooooh. uppdatera mera!

2012-03-20 @ 18:31:56
URL: http://clauwra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0