Helgrapport

Lata dagar och underbara Australien. Sitter i sängen och bara myser och njuter av ledigheten. Har haft en jätte mysig helg bestående av fest, stranden och shopping. I fredags bjöd Katerina in mig till hennes boende (hon coutchsurfar så hon bor i ett kollektiv) där det vankades fest. Mötte en del människor som jag tidigare mött på modevisningsfesten samt nya ansikten vilket var jätte trevligt och det var skoj att komma ut lite. Lördagen fick ägnas åt att sova ikapp några timmar så låg och snusa till halv ett med några få avbrott när barnen lekte högljut, så himmla underbart att sova ibland. Vakna till strolande sol och inte ett moln på himmlen så tog tillfället i ackt och packa strandväskan och skynda ner till havet där jag låg som en klubbad säl resten av dagen och bara bättra på brännan. Fick på kvällen besök av Felicie som behövde hjälp med sin nyinköpta mac som jag trodde jag skulle kunna bistå med men icke. Fick istället ringa stackars Robin som låg och sov så han fick agera datasuport på morgonkvisten haha. Idag blev det också lite sovmorgon, dock inte lika länge. Var molningt idag så såg min chans att åka och shoppa lite vilket jag inte gjort på länge. Det jag skulle ha var en födelsedagspressent till Cissi, en långklänning(ar) till mig samt svarta enkla vardagsskor. Kom istället hem med ett par högklackade skor som kommer pryda mina fötter i sommar. Spontanköp är alltid välkommna.

Saknar Alex massor, så himmla tomt här utan henne vissa dagar. Men nu är det inte lång tid kvar tills jag kommer hem och det ska bli skönt på sitt sätt. Saknar Kalles kaviar, lövskogar, svenska sjöar, mina kamrater, familj, pojkvän, svenska språket, plockgodis och ljusa sommarkvällar med rosé.

Världens sötaste Edie i fredags när vi hade bygga-kloss-dag

Försöker inte att överanstränga mig

Mina nya skor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0